VMC regio avond Vlaanderen

Op vrijdag 19 februari houden wij, regio Vlaanderen weer een regioavond op ons al wel bekend vast adres Hilloweg 1 te Kalmthout. We starten de avond zoals gewoonlijk om 20 uur en we maken er weer zoals vorige weer een gezellig avond van met de welbekende hapjes en drank.
Het onderwerp van deze avond word verzorgt door Wim Vissers en het onderwerp houden we deze keer wat mysterieus. Ik wil wel een tip geven zodat je zelf wat op zoek kan gaan, het gaat over een engels motormerk en het type waar word over zal gesproken worden is gemaakt van 1912 tot 1954. We hopen jullie weer in grote aantallen te mogen verwelkomen.
Michel Steins,Regio Vlaanderen

 

VMC regio avond

Vrijdag 27 november is er weer de eerste VMC regio avond bij Stany in zijn gezellige café en museum. Deze avond belooft weer leuk en gezellig te worden. Er is een spreker die verslag doet van zijn rit van Parijs naar Madrid met een Lurquin Goudart van 1903. Dit was in het begin van de vorige eeuw een lange afstands race.
Je snapt wel dat het een hele onderneming is geweest met zo een oud beestje vooral natuurlijk over de Pyreneën. Het zal zeker wel een boeiende presentatie worden.

OMG-ers zijn uitgenodigd.

 

2015 Soeprit

Wat is dat toch met de soeprit? Na wat ritten met 10 tot 15 deelnemers staan er nu ineens 25 man te trappelen om een rondje te rijden en uiteraard voor de snert of tomatensoep te eten. We hebben het ons makkelijk gemaakt en gewoon de bordjes gevolgd van een motortoertocht die vanuit Hoogstraten was georganiseerd, wel handig als je met zo een grote groep bent. Helaas gooide de marathon van Etten roet in het eten en raakte de groep toch verdeeld. Er is zelfs een grote groep onder begeleiding van een motoragent over de snelweg rond het parcours gedirigeerd. Heel toevallig kwam iedereen elkaar weer tegen op de rotonde te Rijsbergen. Ook hebben een BMW en een Matchless elkaar een kusje gegeven. De Matchless bestuurder wilde remmen maar trapte op zijn schakelpedaal. Ook nog een pauze gehad in café Holland en toen, daar was ie dan: de soep en natuurlijk een afzakkertje.
Tot de dode blaadjes rit!!

 

2015 Keesrit

Er waren deze morgen 12 motoren,een passagier en drie Kezen aan het vertrek bij Het Knooppunt.

Rit ging via Alphen-Poppel en Lage Mierde naar Hulsel. Vervolgens naar Bladel, Hapert en door Eersel naar de bestemming Bergeijk. In het laatste deel van het traject waren er strubbelingen door een slechte brandstof toevoer bij de BSA van een andere Kees. Na de aankomst bij het Museum van Ad Vermeulen in Bergeijk was de storing snel verholpen.(Slechte ontluchting van de benzinetank via de dop) Na een rondje koffie met koek het museum bekeken, waar toch wel wat meer tijd in ging zitten dan gedacht. De eigenaar kon goed vertellen en bij elke fiets of bromfiets had hij wel een verhaal. Als je dan weet dat zijn hele tuin en schuur vol stond met fietsen en andere voorwerpen, dan is het niet gek dat het schema uitliep. Terugreis vanuit Bergeijk via Westerhoven, Riethoven,Steensel en een lunchstop in Knegsel. Daarna naar Vessem richting Baarschot, Diessen en verder via Goirle ,Riel, Alphen en Chaam weer richting het vertrekpunt in Galder. Naar mijn mening een interessante en geslaagde rit bij prima motorweer. Tot de soeprit op 25 oktober.

 

Dwars door Brabant rit

Afgelopen zondag dwars door Brabant rit gereden met 4 OMG leden. De Norton had niet veel zin om te starten dus iedereen was al vertrokken en aangezien je op straatnamen moest rijden werd dat niks. Rene had een alternatieve route en vlak bij Stany Wouters kwamen we de groep weer tegen. Daarna weer vertrokken maar die mannen rijden zo langzaam en dus weer een alternatieve route. We waren dus als eerste in Rijsbergen. Daarna weer een alternatieve route richting Wouw. Vlakbij Wouw kwamen we weer de groep tegen en zijn samen aangekomen. Het was een leuke alternatieve rit.

 

Kempenrit

Van onze liggende verslaggever:

Helaas dit verslagje van horen zeggen!!! Dit vanwege ziekte van uw OMG verslaggever.
Mooi weer en een grote opkomst van ongeveer 25 motoren en diverse duo engelen, dit zegt natuurlijk iets over de kwaliteit van deze rit die wordt georganiseerd door de diverse OMG leden uit Vlaanderen. Ze hadden dit keer zelfs een bezemwagen georganiseerd dus er was weer overal aan gedacht.
Deze bezemwagen is overigens niet nodig geweest tijdens deze mooie rit van ongeveer 150km, dat zegt ook iets over de technische staat van de motoren in onze club, prima voor elkaar.  
Er was een stop in het mooie plaatsje Casterlee waar een goede lunch was voorzien met een lekker belgisch  biertje. De diverse voorrijders hebben toch weer iedereen weten te verrassen met mooie plekjes in een omgeving die zo dichtbij is maar nog veel geheimen kent voor ons.
Jongens bedankt !!!!!!  

 

Ardennen 2015

Van onze verslaggever:

Het zit er weer op, het 14e Ardennen weekeinde. 15 deelnemers die weer een geweldig leuk weekeinde hebben gehad. Dit jaar met motor navigatie gereden, (2 Garmins die elk een ander route willen volgen????) maar dat is ook niet alles. Gelukkig hadden we ook kaarten bij anders reden we nu nog rond. Door deze problemen elkaar wat kwijtgeraakt enz. Vrijdag de heenreis met de nodige problemen, een motor in de bus nl. de DKW van onze 2T boy die heel de tijd tegenstribbelde met laadproblemen en dus geen vonk. De Maas overgestoken bij Racourt / Visé. Over de Hoge Venen gereden daar was het zo koud dat onze adem condenseerde en dat in Juni !
Na aankomst super lekker geBBQt met scampies en viswok verzorgt door Stany. De worstjes en de hamburgers waren afwezig door een misverstand met de leverancier. Daarna het kampvuur met de nodige sterke verhalen die oa werden gevoed door de Absinth van Jan 'de starter', die nu wel een andere naam verdient omdat hij de magneet van de Ariel heeft laten wikkelen. Jack Janssen dacht dat hij misschien problemen zou veroorzaken door zijn gesnurk, dit had hij nl bij weekeindjes met de motorclub van den Bud, maar heeft tot zijn verbazing een meerdere gevonden in onze Jan. Undecided

DAG 2

Na een (niet voor iedereen) verkwikkende nachtrust en de eitjes met spek van onze Arnoud zouden we een kort? ritje maken naar Diekirch voor een bezoek aan het oorlogsmuseum aldaar. Julius kon ook weer rijden op de DKW, we hadden het ding weer aan het laden gekregen en dus weer vonkjes. Arnoud zou voorop rijden met zijn navigatie. Na een 30 km 180 graden de verkeerde richting in gereden te hebben toch maar weer omgedraaid. Wat is dat toch met die Garmin navigatie zooi. Het museum was indrukwekkend, wat een zooi is er toch allemaal gemaakt om elkaar dood te maken. Na een lekker soepje weer terug naar Poteau op de navigatie van Peter veel leuke weggetjes en bochtjes gemaakt tot de DKW er weer mee stopte. Na wat geprul weer verder kunnen rijden en elkaar gelijk kwijt geraakt. Een mooi schouwspel gezien een 15 tal Rode Wouwen die aan het jagen waren op de plek waar wij stonden te wachten op de rest. Elkaar weer gevonden, de navigatie wilde ons naar Bittburg sturen dus maar weer de kaart gebruikt. Een 45 km van huis stopte de DKW definitief en hebben we deze en Julius bij een vriendelijk Duits gezin achtergelaten. De verdere weg in een record tijd terug gereden met spectaculaire bochten snelheden. Na aankomst Julius opgehaald en Wim was ook weer terug. De BBQ weer aangemaakt en de lekkere nasi van Bertha opgegeten. De korte rit bleek weer 220 km te zijn geweest!!!!!!. 's-Avonds weer het kampvuur en na de nodige borrels begonnen een aantal mensen spontaan liedjes te zingen. Die Absinth dat is toch goei straf spul!

DAG 3 

De weg naar huis altijd wat minder leuk. Deze keer de route maar op papier gezet en Kees Leyten ouderwets op de kop. Helaas voor Kees besloot na een 50 km de 2 pijps Enfield afscheid te nemen van een uitlaat. Ook de ferme karate trappen van Kees konden het ding niet aan de cilinderkop houden. Dus de Enfield en Kees in de bezemwagen. De Triumph van Stany die als reserve motor was meegenomen was al bezet door onze 2T boy Julius die misschien nu wel een 4T boy gaat worden. Nu Wim op kop en gelukkig ja hoor toch nog een flinke regenbui gehad vlak voor Huy, we begonnen al te wanhopen een Ardennen weekeinde zonder regen!!! De verdere rit recht naar huis maar in Baarle- Nassau toch nog een hachelijk moment voor Toon. De voorrem verankering van de Matchless was los gekomen. Gelukkig kwam Toon erachter toe we stapvoets reden. Je moet er niet aan denken als je met 80 km per uur dan remt, je voorwiel slaat volledig vast dan en een geweldige crash is dan het gevolg. Om 16.00 uur waren we in Chaam om de DKW af te gooien en daarna naar Het Knooppunt. Hier met enkele mensen een afzakkertjegedronken op de goede afloop.
Mannen het was weer super leuk, iedereen bedankt en volgend jaar weer!!!!

2015 SGF

Van onze verslaggever:

Afgelopen weekeinde was het treffen van de Silent Gray Fellows op de Ponderosa te Ulicoten. Zaterdags is er dan de rondrit waar we met de OMG aan hebben meegedaan. Het weer was top dus waren er zeker een 17 tal OMG-ers aanwezig en een 50 tal deelnemers met Amerikaanse motoren. De rit is in blok en het verkeer werd overal tegen gehouden om ons door te laten. De pauze plaats bood voor de OMG-ers weinig verassingen het was nl. bij clublid Stany die de bar nu maar buiten had gezet. Terug op de camping hebben een aantal OMG-ers nog wat gedronken en een aantal hebben ook mee geBBQt. Daarna bleven nog 3 man hangen voor de feestavond met de band en een echte biker is blijven slapen in zijn luxe mini tent.
Al met al weer een goed georganiseerd en leuk evenement.

2015 Lenterit

Van onze verslaggever:

Op de eerste zondag in mei zijn we naar Yerseke geweest om de verzameling van Leo Ijsseldijks te bekijken. We waren met 17 motoren, een aantal voorzien van duo-passagiers. De vervangende bus was kennelijk nog niet gewend aan het volgen van de groep, want tussen Zundert en Wernhout raakte de chauffeur het spoor bijster en stond in Minderhout langs de kant. Na wat wachten en heen en weer bellen kwam heel de troep weer samen en ging het richting Zeeland. Bij de Wildert begonnen echter de eerste druppels al te vallen en regende het vervolgens gedurende een half uurtje, zodat we al goed nat waren. Toen hield het gelukkig op met regenen en droogde de rijwind het natte pak.I n de buurt van Krabbendijke begon er wat rook uit de dynamo van van de Ariel van Kees Rens te komen omdat deze de geest had gegeven (collector geexplodeerd.) Dus in de bus. Ook de NSU van Renee pruttelde wat tegen maar na reinigen van de sproeier kon de rit worden vervolgd. Vervolgens bij restaurant De Schelde een lunch genoten en daarna terug de motor op richting Galder. De defecte Ariel was weer rijdbaar gemaakt door de dynamo uit de vertanding te trekken zodat die niet meer draaide. Lange tijd bleef het droog maar toch werden we weer nat voordat we met een uitgedunde groep op het thuishonk aankwamen. Nog wat gedronken en nagepraat, Stany zijn motor in de bus geladen en naar moeders. Iedereen bedankt voor zijn deelname en vooral Stany en Nicole voor het beschikbaar stellen van de bus.

Tot de volgende rit.

 

*** GESTOLEN ***

Afgelopen week is onze OMG  clubbus gestolen, als iemand onze  bus na vorige week woensdag ergens heeft gezien laat het dan even weten, we zijn als club  natuurlijk wel erg gedupeerd door deze aktie van mensen die niet het verschil tussen mijn en dijn kennen.

 

Bockenreyder 2015

Van onze verslaggever (met natte voeten)

De 1e rit van het seizoen naar den Bockenreyder deed meer denken aan onze Ardennen ritten, wat was het nat.

Toch 15 halve zolen die toch weer wilden rijden na de winterstop. We zijn nu eens de kortste weg gereden vanwege de regen en geen commentaar gehad van Wim. Die was al aan zijn 2e motor toe, van de New Imperial had onderweg naar het Knooppunt de versnellingsbak de geest gegeven. Het voordeel was wel dat we bij den Bockenreyder wel in het oude boerderijtje konden, want we waren de enige gasten. We hebben lekker bij de grote open schouw gezeten en wat houtblokken op het vuur gegooid (weer Ardennen gevoel Wink). Uiteraard de uitsmijter en de borreltjes genuttigd en de terugreis aanvaard.

Toen begon het echt te regenen. Dus startproblemen met een Ariel, een Matchless berijder had geen koppeling meer dus die reed alleen door. Een Panther rijder beweerde dat zijn motor het niet meer deed dus die moest in de bus maar volgens mij had hij geen zin om nat te worden. Ook een Royal Enfield rijder durfde zijn motor niet meer stil te zetten wegens water/ontstekings problemen en is bij het Knooppunt recht naar huis gereden.

Bij het Knoopunt gezellig met een clubje wat warm makertjes gedronken en daarna ging ieder toch met een goed gevoel naar huis. Wel te hopen dat dit regenweer niet een voorbode is voor de rest van het seizoen!!?????

FOTOS