2015 Keesrit

Er waren deze morgen 12 motoren,een passagier en drie Kezen aan het vertrek bij Het Knooppunt.

Rit ging via Alphen-Poppel en Lage Mierde naar Hulsel. Vervolgens naar Bladel, Hapert en door Eersel naar de bestemming Bergeijk. In het laatste deel van het traject waren er strubbelingen door een slechte brandstof toevoer bij de BSA van een andere Kees. Na de aankomst bij het Museum van Ad Vermeulen in Bergeijk was de storing snel verholpen.(Slechte ontluchting van de benzinetank via de dop) Na een rondje koffie met koek het museum bekeken, waar toch wel wat meer tijd in ging zitten dan gedacht. De eigenaar kon goed vertellen en bij elke fiets of bromfiets had hij wel een verhaal. Als je dan weet dat zijn hele tuin en schuur vol stond met fietsen en andere voorwerpen, dan is het niet gek dat het schema uitliep. Terugreis vanuit Bergeijk via Westerhoven, Riethoven,Steensel en een lunchstop in Knegsel. Daarna naar Vessem richting Baarschot, Diessen en verder via Goirle ,Riel, Alphen en Chaam weer richting het vertrekpunt in Galder. Naar mijn mening een interessante en geslaagde rit bij prima motorweer. Tot de soeprit op 25 oktober.

 

Dwars door Brabant rit

Afgelopen zondag dwars door Brabant rit gereden met 4 OMG leden. De Norton had niet veel zin om te starten dus iedereen was al vertrokken en aangezien je op straatnamen moest rijden werd dat niks. Rene had een alternatieve route en vlak bij Stany Wouters kwamen we de groep weer tegen. Daarna weer vertrokken maar die mannen rijden zo langzaam en dus weer een alternatieve route. We waren dus als eerste in Rijsbergen. Daarna weer een alternatieve route richting Wouw. Vlakbij Wouw kwamen we weer de groep tegen en zijn samen aangekomen. Het was een leuke alternatieve rit.

 

Kempenrit

Van onze liggende verslaggever:

Helaas dit verslagje van horen zeggen!!! Dit vanwege ziekte van uw OMG verslaggever.
Mooi weer en een grote opkomst van ongeveer 25 motoren en diverse duo engelen, dit zegt natuurlijk iets over de kwaliteit van deze rit die wordt georganiseerd door de diverse OMG leden uit Vlaanderen. Ze hadden dit keer zelfs een bezemwagen georganiseerd dus er was weer overal aan gedacht.
Deze bezemwagen is overigens niet nodig geweest tijdens deze mooie rit van ongeveer 150km, dat zegt ook iets over de technische staat van de motoren in onze club, prima voor elkaar.  
Er was een stop in het mooie plaatsje Casterlee waar een goede lunch was voorzien met een lekker belgisch  biertje. De diverse voorrijders hebben toch weer iedereen weten te verrassen met mooie plekjes in een omgeving die zo dichtbij is maar nog veel geheimen kent voor ons.
Jongens bedankt !!!!!!  

 

Ardennen 2015

Van onze verslaggever:

Het zit er weer op, het 14e Ardennen weekeinde. 15 deelnemers die weer een geweldig leuk weekeinde hebben gehad. Dit jaar met motor navigatie gereden, (2 Garmins die elk een ander route willen volgen????) maar dat is ook niet alles. Gelukkig hadden we ook kaarten bij anders reden we nu nog rond. Door deze problemen elkaar wat kwijtgeraakt enz. Vrijdag de heenreis met de nodige problemen, een motor in de bus nl. de DKW van onze 2T boy die heel de tijd tegenstribbelde met laadproblemen en dus geen vonk. De Maas overgestoken bij Racourt / Visé. Over de Hoge Venen gereden daar was het zo koud dat onze adem condenseerde en dat in Juni !
Na aankomst super lekker geBBQt met scampies en viswok verzorgt door Stany. De worstjes en de hamburgers waren afwezig door een misverstand met de leverancier. Daarna het kampvuur met de nodige sterke verhalen die oa werden gevoed door de Absinth van Jan 'de starter', die nu wel een andere naam verdient omdat hij de magneet van de Ariel heeft laten wikkelen. Jack Janssen dacht dat hij misschien problemen zou veroorzaken door zijn gesnurk, dit had hij nl bij weekeindjes met de motorclub van den Bud, maar heeft tot zijn verbazing een meerdere gevonden in onze Jan. Undecided

DAG 2

Na een (niet voor iedereen) verkwikkende nachtrust en de eitjes met spek van onze Arnoud zouden we een kort? ritje maken naar Diekirch voor een bezoek aan het oorlogsmuseum aldaar. Julius kon ook weer rijden op de DKW, we hadden het ding weer aan het laden gekregen en dus weer vonkjes. Arnoud zou voorop rijden met zijn navigatie. Na een 30 km 180 graden de verkeerde richting in gereden te hebben toch maar weer omgedraaid. Wat is dat toch met die Garmin navigatie zooi. Het museum was indrukwekkend, wat een zooi is er toch allemaal gemaakt om elkaar dood te maken. Na een lekker soepje weer terug naar Poteau op de navigatie van Peter veel leuke weggetjes en bochtjes gemaakt tot de DKW er weer mee stopte. Na wat geprul weer verder kunnen rijden en elkaar gelijk kwijt geraakt. Een mooi schouwspel gezien een 15 tal Rode Wouwen die aan het jagen waren op de plek waar wij stonden te wachten op de rest. Elkaar weer gevonden, de navigatie wilde ons naar Bittburg sturen dus maar weer de kaart gebruikt. Een 45 km van huis stopte de DKW definitief en hebben we deze en Julius bij een vriendelijk Duits gezin achtergelaten. De verdere weg in een record tijd terug gereden met spectaculaire bochten snelheden. Na aankomst Julius opgehaald en Wim was ook weer terug. De BBQ weer aangemaakt en de lekkere nasi van Bertha opgegeten. De korte rit bleek weer 220 km te zijn geweest!!!!!!. 's-Avonds weer het kampvuur en na de nodige borrels begonnen een aantal mensen spontaan liedjes te zingen. Die Absinth dat is toch goei straf spul!

DAG 3 

De weg naar huis altijd wat minder leuk. Deze keer de route maar op papier gezet en Kees Leyten ouderwets op de kop. Helaas voor Kees besloot na een 50 km de 2 pijps Enfield afscheid te nemen van een uitlaat. Ook de ferme karate trappen van Kees konden het ding niet aan de cilinderkop houden. Dus de Enfield en Kees in de bezemwagen. De Triumph van Stany die als reserve motor was meegenomen was al bezet door onze 2T boy Julius die misschien nu wel een 4T boy gaat worden. Nu Wim op kop en gelukkig ja hoor toch nog een flinke regenbui gehad vlak voor Huy, we begonnen al te wanhopen een Ardennen weekeinde zonder regen!!! De verdere rit recht naar huis maar in Baarle- Nassau toch nog een hachelijk moment voor Toon. De voorrem verankering van de Matchless was los gekomen. Gelukkig kwam Toon erachter toe we stapvoets reden. Je moet er niet aan denken als je met 80 km per uur dan remt, je voorwiel slaat volledig vast dan en een geweldige crash is dan het gevolg. Om 16.00 uur waren we in Chaam om de DKW af te gooien en daarna naar Het Knooppunt. Hier met enkele mensen een afzakkertjegedronken op de goede afloop.
Mannen het was weer super leuk, iedereen bedankt en volgend jaar weer!!!!

2015 SGF

Van onze verslaggever:

Afgelopen weekeinde was het treffen van de Silent Gray Fellows op de Ponderosa te Ulicoten. Zaterdags is er dan de rondrit waar we met de OMG aan hebben meegedaan. Het weer was top dus waren er zeker een 17 tal OMG-ers aanwezig en een 50 tal deelnemers met Amerikaanse motoren. De rit is in blok en het verkeer werd overal tegen gehouden om ons door te laten. De pauze plaats bood voor de OMG-ers weinig verassingen het was nl. bij clublid Stany die de bar nu maar buiten had gezet. Terug op de camping hebben een aantal OMG-ers nog wat gedronken en een aantal hebben ook mee geBBQt. Daarna bleven nog 3 man hangen voor de feestavond met de band en een echte biker is blijven slapen in zijn luxe mini tent.
Al met al weer een goed georganiseerd en leuk evenement.

2015 Lenterit

Van onze verslaggever:

Op de eerste zondag in mei zijn we naar Yerseke geweest om de verzameling van Leo Ijsseldijks te bekijken. We waren met 17 motoren, een aantal voorzien van duo-passagiers. De vervangende bus was kennelijk nog niet gewend aan het volgen van de groep, want tussen Zundert en Wernhout raakte de chauffeur het spoor bijster en stond in Minderhout langs de kant. Na wat wachten en heen en weer bellen kwam heel de troep weer samen en ging het richting Zeeland. Bij de Wildert begonnen echter de eerste druppels al te vallen en regende het vervolgens gedurende een half uurtje, zodat we al goed nat waren. Toen hield het gelukkig op met regenen en droogde de rijwind het natte pak.I n de buurt van Krabbendijke begon er wat rook uit de dynamo van van de Ariel van Kees Rens te komen omdat deze de geest had gegeven (collector geexplodeerd.) Dus in de bus. Ook de NSU van Renee pruttelde wat tegen maar na reinigen van de sproeier kon de rit worden vervolgd. Vervolgens bij restaurant De Schelde een lunch genoten en daarna terug de motor op richting Galder. De defecte Ariel was weer rijdbaar gemaakt door de dynamo uit de vertanding te trekken zodat die niet meer draaide. Lange tijd bleef het droog maar toch werden we weer nat voordat we met een uitgedunde groep op het thuishonk aankwamen. Nog wat gedronken en nagepraat, Stany zijn motor in de bus geladen en naar moeders. Iedereen bedankt voor zijn deelname en vooral Stany en Nicole voor het beschikbaar stellen van de bus.

Tot de volgende rit.

 

*** GESTOLEN ***

Afgelopen week is onze OMG  clubbus gestolen, als iemand onze  bus na vorige week woensdag ergens heeft gezien laat het dan even weten, we zijn als club  natuurlijk wel erg gedupeerd door deze aktie van mensen die niet het verschil tussen mijn en dijn kennen.

 

Bockenreyder 2015

Van onze verslaggever (met natte voeten)

De 1e rit van het seizoen naar den Bockenreyder deed meer denken aan onze Ardennen ritten, wat was het nat.

Toch 15 halve zolen die toch weer wilden rijden na de winterstop. We zijn nu eens de kortste weg gereden vanwege de regen en geen commentaar gehad van Wim. Die was al aan zijn 2e motor toe, van de New Imperial had onderweg naar het Knooppunt de versnellingsbak de geest gegeven. Het voordeel was wel dat we bij den Bockenreyder wel in het oude boerderijtje konden, want we waren de enige gasten. We hebben lekker bij de grote open schouw gezeten en wat houtblokken op het vuur gegooid (weer Ardennen gevoel Wink). Uiteraard de uitsmijter en de borreltjes genuttigd en de terugreis aanvaard.

Toen begon het echt te regenen. Dus startproblemen met een Ariel, een Matchless berijder had geen koppeling meer dus die reed alleen door. Een Panther rijder beweerde dat zijn motor het niet meer deed dus die moest in de bus maar volgens mij had hij geen zin om nat te worden. Ook een Royal Enfield rijder durfde zijn motor niet meer stil te zetten wegens water/ontstekings problemen en is bij het Knooppunt recht naar huis gereden.

Bij het Knoopunt gezellig met een clubje wat warm makertjes gedronken en daarna ging ieder toch met een goed gevoel naar huis. Wel te hopen dat dit regenweer niet een voorbode is voor de rest van het seizoen!!?????

FOTOS

 

Regio avond VMC Vlaanderen

Van onze verslaggever:

Afgelopen vrijdag naar de laatste regio avond van VMC Vlaanderen geweest van dit winterseizoen. Het thema was dit keer een ruil- en koopavond van je overbodige spulletjes. De meest gasten hadden wel iets te koop of te ruil bij, en er is dus driftig gehandeld en geruild. Ook de OMG verslaggever heeft minder mee naar huis terug genomen als dat hij bij had. Er waren uiteraard weer de nodige OMG-ers die een gezellige avond hebben gehad, dit mede ook omdat Stany om 12.00 uur 's-nachts jarig was en er nog een lekkere taart werd aangesneden die werd doorgespoeld met een lekker biertje. Let op aanstaande zondag is onze eerste rit van het nieuwe seizoen, traditioneel weer naar de Bockenrijder. Wel even de wekker bijzetten ivm de zomertijd. Tot zondag.

 

2015 Feestavond

Feestavond OMG 2015 een groot succes !!!!   

De jaarlijkse winter feestavond was weer een gezellige boel. Een 33 tal leden waren aanwezig en hebben een leuke en gezellige avond gehad. Dit jaar wel een nieuw element in het programma, ipv het welbekende kopspijker spel hadden we nu de silly games. Een aantal spelletjes waarbij het brein en de lichamelijke behendigheid van de diverse teams op de proef werd gesteld. Ook was er een artistieke ronde onder leiding van onze Tilburgse entertainer Arnaud. Elk team moest met een ijzerdraad een profiel buigen van een door hen gekozen clublid waarna de andere teams moesten raden wie het was. Volgens mij zijn er nu nog mensen over aan het nadenken zijn hoe de beoordeling nu was voor de geleverde prestaties. De 2 teams met de meeste punten kregen beide een mooie prijs voor hun prestatie. De hapjes waren weer lekker en om 2:00 uur ging de bar dicht en moesten de laatste volhouders naar huis.
Iedereen bedankt voor de gezellige avond en tot de openingsrit!

 FOTOS

 

Rittenkalender 2015

 

O.M.G Rittenkalender 2015

 

 29 maart:Openingsrit naar de Bockenreijder.

Eindelijk weer de lente en het begin van het motorritten seizoen .

Deze rit is als vanouds, een hoog gezelligheid gehalte met een goede uitsmijter en lekker borreltje. Door de korte en bekende route de ideale rit om de nieuwe restauratie of aankoop te testen en te showen.

Vertrek: 9:30 uur.

 

26 april: Oude Segmenten tour. ( voorheen de molenrit)

9e maal dat de V.M.C. regio Vlaanderen een rit organiseert. Start en finish bij de Kiekenhoeve te Essen. Deze rit wordt mede georganiseerd door clublid Michel Steins en is elk jaar een succes .

Deelname met inschrijving is alleen voorbehouden aan motoren van voor 1940, we gaan dit evenement met onze club bezoeken , de rit is zeer de moeite waard, een mooie route met bezienswaardigheden en een goede lunch .

Vertrek: 9:30 uur, en voor mensen die aan de rit deelnemen open thuiskomst.

 

3 mei: De Lenterit.

De lenterit, een mooie rit uitgestippeld in een heel andere regio, we gaan richting Zeeland. Deze rit duurt uiteraard de hele dag en is iets speciaals . Meer informatie volgt.

Vertrek: 9,30 uur.

 

Zaterdag 6 juni: SGF. treffen te Ulicoten.

Het jaarlijkse treffen op camping de Ponderosa te Ulicoten van de Silent Gray Fellows (gezelige club met oude motoren van amerikaanse makelij) uit Chaam.

Een heel kampeer weekeinde (4-5-6 juni) met op zaterdag een toertocht met silly games, lekker eten en s avonds feest met een goede band. Dit weekeinde is ook toegankelijk voor de leden van de OMG.

Het is daar altijd goed georganiseerd en erg gezellig, ook zijn er nu voorzieningen om goedkoop te blijven slapen ( eigen tentje is natuurlijk ook mogelijk) . Het zou leuk zijn als we dit eens met een grote groep OMGers doen of toch zeker de rit mee te rijden. Zie ook de SGF bijlage in de rittenkalender mailing en de website van de SGF.

http://www.silentgrayfellows.nl/

 

 

19-20-21 juni: Het grote Ardennen weekend.

vr.za.zo

Voor de 14e keer rit naar en verblijf in Poteau. We vertrekken vrijdag met de motor bij café “Knooppunt Galder” en rijden naar het vakantiehuis, met in de avonden weer de beroemde barbecue en kampvuur op ons tijdelijke landgoed…

De 2e dag rijden we een mooie rit in de Ardennen en op zondag weer terug naar Galder. We hebben een volgwagen voor de bagage en evt. pechgevallen. Het huis is van alle gemakken voorzien en bied plaats aan 15 personen en ook voor de verplaatsing is 15 personen het maximum. ( reeds volgeboekt , evt na inschrijvers komen op de reservelijst)

Opgeven aan E mail : Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

5 juli: Museum rit Best.

Zoals de titel al aangeeft een rit naar en bezoek aan een Museum in Best, er zijn er daar verschillende maar dat is de verassing.

Vertrek: 9.30 uur.

 

2 augustus: De Noorderkempenrit

Rit uitgezet en voorgereden door enkele Belgische OMG leden. Wordt weer net als de afgelopen edities gegarandeerd een leuke dag met leuke stops.

Vertrek: 9:30 uur.

 

28-39-30 aug : De 46e Internationale VMC rally te Hengeloo.

vr.za.zo

Grootste V.M.C. treffen van Nederland, alleen voorbehouden aan motoren van voor 1940. Zijn 2 geweldige ritten in de achterhoek en ’s avonds vertier. Dit jaar vieren ze het 50 jarig jubileum van dit treffen dus het word iets speciaals. De organisatie heeft nog speciaal gevraagd om dit jaar met zoveel mogelijk liefhebbers te komen want we zijn daar al graag geziene gasten .We gaan uiteraard weer kamperen op de Varselring (racecircuit).

Er zijn afgelopen jaren ook clubleden geweest die 1 dag zijn komen rijden wat natuurlijk ook mogelijk is. Meer info volgt dan.

 

6 september: Rit naar Dongevaart en bezoek aan oldtimer treffen.

Leuk oldtimertreffen te Dongevaart, dit treffen is de afgelopen jaren flink gegroeit, er is van alles te doen en te zien .Ook is daar een markt en toertocht dus zeker de moeite waard voor een bezoek.

Vertrek: 9:30 uur.

 

26 september: Rit naar het nationaal veteranen treffen te woerden.

Zaterdag.

Een oude bekende rit weer terug op onze kalender. Was in 2014 erg leuk.

Het grootste evenement op klassieke en veteraan motor gebeuren, afgelopen jaar waren er 1500 deelnemende motoren en 2000 brommers en rijwielen met hulpmotor. Er is een grote onderdelen beurs, clubs- en merkenstands. Een hele mooie rondrit (ongeveer 60 km door een waterrijk gebied met kleine oude stadjes en bruggetjes), tevens is er ook nog ambiance met volop eet en drank tentjes. Dit alles midden in het leuke stadje Woerden op een groot exercitie terrein.

Vertrek 8:00 uur.

 

4 oktober: De grote Kees rit.

Weer een verrassingsrit uitgezet en voorgereden door een Kees, (er zijn 5 mensen die Kees heten in de club dus dat zal wel goed komen!) .

Vertrek: 9:30 uur.

 

25 oktober: Soeprit.

Alweer de laatste officiële rit van het jaar met als afsluiter lekkere soepen, broodjes en daarna nog een afzakkertje op de goede afloop.

Vertrek: 9:30 uur.

 

 

 

8 november: Dooie blaadjes rit.

Een rit in de omgeving door onze mooie bossen om van de natuur te genieten in al zijn herfstkleuren.

Vorig jaar waren er weer al 19 dapperen die nog een keer aan het gas wilden draaien maar dat was niet verwonderlijk want na afloop is er nog wat gedronken bij het Knooppunt en wel buiten op het terras in de zon.

Vertrek: 9:30 uur.

 

 

NB: Kijk voor informatie regelmatig op onze vernieuwde website, het forum en het oude gastenboek voor de meest actuele informatie tav vertrektijden en evt. wijzigingen.

Het forum en gastenboek kan door iedereen gebruikt worden om wat mee te delen.

Verder staan op de website onze rittenkalender en ook de foto’s van de afgelopen ritten enz.

Als je advertenties wilt plaatsen, verhalen wilt publiceren, fotos wilt plaatsen of om het even wat wilt melden, dan kun je dit doormailen of geven aan Jan van Steen die onze site beheerd. E mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

Iedereen die iets te melden heeft kan dit doen in het forum en oude gastenboek!!!!! Maak er gebruik van.

 

www.bevemo.nl

 

Verder wens ik eenieder een pechvrij en droog rittenseizoen en denk eraan om met een volle tank benzine en een goed geprepareerde motor te vertrekken. Niets zo vervelend als dat we bij de eerste pomp al moeten stoppen omdat iemand heeft vergeten te tanken.

 

Ook een opmerking over de ritten, als we in een groep rijden kijk dan eens om naar de bezemwagen of degene die achter je rijdt zodat we elkaar niet kwijtraken, vooral bij stoplichten en het oversteken van wegen zouden we wat beter kunnen opletten. Verder graag in de groep een zigzag patroon aanhouden, dus om en om links en rechts van de rijbaan rijden. Zo vormen we een compacte groep en heeft iedereen toch overzicht. Ook rekening houden met elkaar want we zitten allemaal wel eens te slapen op de motor.

 

Verder proberen goed aan te sluiten en langzame motoren voor in de groep, vooral als we met meer als 15 mensen zijn is het een hele kunst voor de voorrijder om iedereen bij elkaar te houden en we moeten dan niet bewust grote gaten laten vallen omdat we even op het gemak aan het rondkijken zijn of vinden dat het te snel gaat. Het zijn meestal dezelfde mensen die voorop rijden en die hier tijd en energie in steken om de ritten te organiseren. Voorop rijden is al minder ontspannend dus deze mensen moeten er van op aan kunnen dat iedereen volgt.

Ook voor de bezemwagen is het niet te doen als de groep te lang wordt.

 

Het follow up systeem is ook een goede tactiek om vlot te rijden en elkaar niet kwijt te raken, hebben het al eens geprobeerd maar toen bleek niet iedereen de spelregels te snappen.

Het is als volgt:

Er is 1 voorrijder deze blijft op kop. Herkenbaar aan het gekleurde veiligheidshesje.

Er is 1 achterrijder deze blijft voor de bezemwagen rijden.Herkenbaar aan het hesje.

Bij elke richtingsverandering geeft de voorrijder aan waar de 2e motorrijder van de groep moet stoppen om voor de rest aan te kunnen geven welke richting men moet volgen.

Als de hele groep voorbij is sluit de motorrijder die is gestopt weer aan in de groep voor de achterrijder en blijft daar rijden. Bij de volgende richtingsverandering weer dezelfde procedure alleen is de 2e motorrijder nu iemand anders en zo schuift de hele groep door.

Deze methode hoeft natuurlijk niet altijd gebruikt te worden maar voor grote groepen of in dorpen of stadjes is het ideaal.

Afgelopen jaar hebben we dit toegepast tijdens onze rit naar Woudrichen en het was erg goed geslaagd.

 

Bovenstaande zijn wat opmerkingen van diverse leden en kunnen helpen om onze ritten beter te laten verlopen.

 

De bezemwagen.

we zoeken hiervoor nog weer een goede standplaats .

Voorlopig kan de bus gestald worden in de schuur van Toon v Boxel maar deze wordt gesloopt dus als er een clublid is die een ruimte weet dan horen we het graag.

 

Ons motorhome en uitval basis is uiteraard weer.

:Knooppunt Galder: met als uitbaters Peter en Bettina

Groeten en veel motor plezier zonder pech en met goed weer.

 

Martin Schutte: namens bestuur OMG.