Fa: Cravillon & Cie,Waverse steenweg 1757, Oudergem-Brussel.
De Fa Cravillon & Cie ,opgericht door Omer
Cravillon, begon in 1921 met de bouw van motoren.
De eerste motoren waren een eencylinder zijklepper JAP(3 PK) en tweecylinder
JAP( 7 en 9 PK). Alle modellen hadden een riemtransmissie.
Rush was meteen al erg succesvol bij wedstrijden. Er waren overwinningen van
Ingels tijdens de Lentemeeting
en op de meeting de La Sarte(750cc), van
Joha in de Ronde van Belgie en van Gheude
op het Circuit des Crêtes(350cc).
In 1923 nam ingenieur Van Geert de productie
van Rush over en deze bekwame alleskunner zorgde voor verdere verbeteringen,
zodat in 1923 bijna alle Belgische records op naam van Rush motoren stonden
met daarbij nog het wereldrecord in de 250cc klasse en de overwinningen van
Johnston tijdens de GP van Belgie.
In 1924 werd Rush Europees Kampioen en was winnaar
in de GP van Frankrijk.
In 1926 construeerde Van Geert een 350cc Supersport kopklepper met een zuiger
van Alpax en stoterstangen in duraluminium.
Verder werden er 350 en 500cc zijklep tourisme modellen vervaardigd.
In 1926 en 1927 won Leopold Demeuter de 350cc
categorie te Mont-Theux.
In 1927 kwam René Milhoux over van
Ready om de Rush renstal te versterken.
In 1928 werd Demeuter eerste in de Route Paveé
en tweede op GP van Belgie(500cc).
In 1929 presenteerde Rush een nieuw frame
en een grotere tank.
De modellenreeks bestond uit 350cc,500cc en een 550cc zijspan.
Van Geert bracht telkens nieuwe innoverende technische verbeteringen aan.
Hij was een van de eerste die de benzinetank monteerde op het frame, een dubbele
uitlaat gebruikte en de dubbele oliepomp toepaste.
In 1930 werd, om de kostprijs te drukken, het frame gemaakt met "U"
profiel i.p.v. buisconstructie.
Echter Rush overleefde, zoals zovele andere merken, de economische crisis niet.